۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۸۳۰۵۰
آیت الله توکل در گفت وگو با رسا:

برخی مسؤولان توان لازم برای اداره کشور را ندارند| جوانان جایگزین مدیران خسته شوند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر بکارگیری جوانان نخبه و با انگیزه در امور مدیرتی گفت: در جنگ اقتصادی نباید فرماندهی را به کسانی بسپاریم که تدبیر ضعیفی دارند.
آیت الله توکل

آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مشکل ساز دانستن جوانان در عرصه های مدیریتی را ناشی از کج فهمی برخی مسؤولان دانست و گفت: اگر برخی مسؤولان کارآمد بودند امروز با این اندازه از مشکل مواجه نمی شدیم.

وی با بیان این که جوانان با انرژی و نشاطی که دارند زودتر می توانند مشکلات کشور را حل کنند، اظهار داشت: شور جوانی سبب می شود تا جوانان برای ریشه کن شدن آسیب ها به تحقیق و بررسی بپردازند، اما مدیرانی که سن بالایی دارند دیگر توانی برای تحقیق درباره مسائل و مشکلات ندارند، برای همین قادر به رفع مشکلات نخواهند بود.

آیت الله توکل خاطرنشان کرد: جوانان انگیزه، نشاط، توان و انرژی متراکم دارند و می توانند کارهای مملکت را با قدرت پیش ببرند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با انتقاد از عملکرد منفعلانه برخی مسؤولان ابراز کرد: کسانی که تاکنون مدیر بودند، اگر مدیریت داشتند مملکت با این حجم از مشکلات مواجه نمی شد؛ به عبارت دیگر دولت در این چند سال نشان داده است بعضی از مسؤولان توان لازم برای اداره کشور را ندارند.

وی با تأکید بر بکارگیری جوانان نخبه و با انگیزه در امور مدیرتی مطرح کرد: ما در جنگ اقتصادی قرار داریم، بنابراین باید از نخبگان جهت مقابله با دشمنان استفاده کنیم، نه این که فرماندهی را به کسانی بسپاریم که تدبیر ضعیفی دارند و قادر به حل مشکلات نیستند.

آیت الله توکل با اشاره به ضرورت جایگزینی مدیران جوان و کارآمد به جای مدیران ناکارآمد بیان کرد: امروزه باید از مدیران انقلابی، ولایتمدار و مردمی در عرصه های مدیریتی استفاده شود تا نیازهای جامعه را به خوبی درک کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که القای وجود بن بست در جامعه سخنی بی مبنا بوده و خیانت محسوب می شود، گفت: القای بن بست از این جهت که به مردم القا می کند جامعه به انتها رسیده و راهی جز تسلیم در برابر آمریکا وجود ندارد، سخن بی منطقی است، چون هرگز این گونه نیست و دولت باید نخبگان را گرد هم آورده و از آن ها برای رفع مشکلات و موانع اقتصادی طرح و برنامه بخواهد.

وی ادامه داد: با دقت در نوسانات ارز در کشور در می یابیم که وضعیت اقتصادی جامعه قابل مدیریت و کنترل است، اما گاهی برخی با خیانت سعی می کنند تا بازار ارز را ملتهب کنند؛ به عنوان مثال چند روز قبل شاهد بودیم دلار از مرز 20 هزار تومان به مرز 6 هزار تومان رسید، اما برخی با خیانت و بی تدبیری اعلام کردند که بانک ها دلار را با قیمت 11 هزار تومان خریداری می کنند.

آیت الله توکل در پایان یادآور شد: برای مقابله با ناکارآمدی برخی مسؤولان باید بدون توهین و تهمت از آن ها انتقاد دلسوزانه کنیم تا خطاهای خودشان را جبران کنند./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات